Opdrachtgever: Creative Orange
Project: E-commerce fashionstills
Met of zonder invisible man?
Kleding fotograferen kan op ontelbare manieren. Hier een keuze in maken is niet alleen fijn voor de fotograaf. Het is vooral fijn voor jouw klanten. Door een herkenbare uitstraling en manier van fotograferen te gebruiken, stijgt het vertrouwen in jouw merk. En dat is uiteindelijk toch wat iedere ondernemer graag wil.
Samen met Creative Orange hebben we ook duidelijke keuzes gemaakt voor opdrachtgever Werkis. Alle werkkleding is gefotografeerd met een invisible man of als fashion still neergelegd.
Invisible man
Bij de invisible man techniek wordt er gebruik gemaakt van een paspop om te fotograferen. De paspop is niet doorzichtig. Doormiddel van vakkundige nabewerking wordt de pop uit de foto verwijderd en wordt ook de binnenkant van het kledingstuk zichtbaar. Bijvoorbeeld in de hals of de mouwen. Een invisible man is tenslotte wel doorzichtig.
Fashion still
Bij deze techniek wordt de kleding zo neergelegd dat pasvorm en stofstructuur duidelijk zichtbaar zijn. Je legt in 1 beeld de voor-, achter- en zijkant van een kledingstuk vast. Bij de invisible man techniek heb je hier toch als snel 2 of 3 beelden voor nodig.
Liggend fotograferen werkt dan weer niet voor elk kledingstuk. Daarom wordt er eigenlijk altijd gekozen voor een gecombineerde techniek om alle varianten goed tot zijn recht te laten komen.
Want zeg nou zelf… een fietstenue of overall zien er liggend heel raar uit. Maar voor een short of t-shirt kan het prima werken.